Am I in heaven? - Reisverslag uit , van Aman en Niels - WaarBenJij.nu Am I in heaven? - Reisverslag uit , van Aman en Niels - WaarBenJij.nu

Am I in heaven?

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Aman en Niels

01 December 2011 | ,

Met een lichte verhoging op bed, zoals dat zo mooi heet, tijd zat om weer eens een stukje te schrijven vanuit… Chili (ook bekend als de kat van…)! Het is 3 dagen geleden dat we hier met de bus door de Andes bij de grens aankwamen waar ik bijna geweigerd werd omdat ik een appel ZONDER aan te geven Chili in wilde smokkelen.
Ik ben niet goed in grensovergangen en douane dingen, mijn hersenfuncties worden deels of geheel uitgeschakeld bij hectiek en bij situaties waarvan bekend is dat je heel scherp in de gaten gehouden wordt. Ik speel altijd met de gedachte dat ik een paar kilo coke bij zou hebben of kijken wat er gebeurt als ik heel nerveus uit me ogen kijk alsof ik iets bij me heb. Daar ben ik misschien meer mee bezig dan met het regelen van dingen die wél van toepassing zijn, zo ook een aantal jaren geleden op Schiphol toen mijn handtas voor de 5e keer door de scanner moest en er uiteindelijk een zakmes uit kwam. Ohja ! Sorry.
Dit was minder ernstig, na opnieuw een verklaring ingevuld te hebben mocht ik (zonder mijn appel overigens) Chili binnen.

Vanaf Buenos zijn we eerst een paar dagen naar San Luis geweest (klein dorpje die niet veel te bieden heeft), maar welke me de naam wel altijd aan het lachen zal maken omdat ik dan moet denken aan de manier waarop wij dat altijd uitspraken, als: (hoofd)Luis, en aan Niels die het per ongeluk ook op die manier tegen de buschauffeur zei die het meteen corrigeerde naar San ‘Luïs’. Na 2 dagen kenden we het dorp van binnen en buiten en zijn we verder gaan reizen naar Mendoza, hoewel ze daar natuurlijk heeeeerlijke wijnen hebben hebben wij daar vooral bier lopen tanken met bergbeklimmers die de top van de Aconcuagua (6962 meters) probeerden te bereiken, hele gezellige avonden gehad.

De busrit van Mendoza naar Chili was schitterend ! Heel bijzonder om de woestijnachtige rauwe bergen te zien. Ik zal wat foto’s bijvoegen die absoluut niet weergeven hoe het was maar toch meer zeggen dan mijn woorden. Grappig dat vanaf dat je Chili binnen bent de cactussen beginnen. Alle bergen staan vol met cactussen die je kent uit stripverhalen en die soms hoger zijn dan de bomen. Ik heb er helaas geen mooie foto van want ik was een film aan het kijken maar ik doe er wel een waarheidsgetrouwe foto van internet bij..

Aangekomen in de hoofdstad Santiago kwamen we er al snel achter dat we miljonair waren geworden want 1 euro is al 700 Chileense peso, 100 euro dus rond de 70.000 en dus ben je met rond de 1500 euro al miljonair. Dat was even omschakelen en hard rekenen maar het miljonair zijn voelt fantastisch kan ik je zeggen.

Aangekomen in het appartement dat we geboekt hebben voor een maand schrokken we op een goeie manier. Het is een flat met 24 verdiepingen, wij slapen op de 8ste. De kamer was prima en na even snel rondgegeken te hebben wilde ik snel naar de 24ste om het zwembad te zien.
We waren echt overweldigd toen we boven kwamen, je kunt helemaal rondom lopen en omdat we midden in het centrum zitten heb je daar overzicht over de hele stad ! Het begon te schemeren en de contouren van de high rise, het rustige zwembad en de zwoele zomerwind maakte het ONGELOOFLIJK ! We konden echt niet geloven dat wij als sloebers in een setting terecht waren gekomen die meer past bij een 5* hotel . En dat terwijl we uit bezuinigingsoverwegingen juist kozen voor een appartement huren in plaats van het verblijven in een hostel. Je kunt raden waar we de dagen erna met een biertje lagen te bakken. We hebben dus nog niet gek veel van Santiago gezien maar daar hebben we tijd genoeg voor, we hebben zelfs een weekje bijgeboekt zodat we met oud en nieuw een vette spot hebben op de roof..

Ik ga weer verder met ‘met verhoging op bed liggen’ , Niels is intussen van ellende maar de ramen gaan zemen.

Owja en Yvon… Onze chocoladeletter van Leo en Peti ligt al in het rioleringssysteem van Buenos Aires ! Haha…

  • 02 December 2011 - 07:12

    Leo:

    's-Morgens vroeg op zijn werk met nog een hele dag te gaan wat niet meevalt als ik jullie verslag lees. Let op dat je niet in bikini en een biertje van de flat af duveld. Maak er wat van.

    Gr. Leo

  • 02 December 2011 - 17:08

    Pappie:

    Leukk Aman!, wil heel graag ook op pad als ik dat allemaal lees en ook zo n zonnetje en ook een zwembad en ook een appartementje haha geniett !!! xxx en de groetjes an Niels want die zag ik net bijna niet op skype! xx beterschap en veeeel drinken.

  • 02 December 2011 - 17:08

    Pappie:

    Leukk Aman!, wil heel graag ook op pad als ik dat allemaal lees en ook zo n zonnetje en ook een zwembad en ook een appartementje haha geniett !!! xxx en de groetjes an Niels want die zag ik net bijna niet op skype! xx beterschap en veeeel drinken.

  • 02 December 2011 - 18:02

    Moessie:

    Mmmm............ik wil ook!!
    Wat heerlijk hebben jullie het. Het geluk en plezier spat van de foto,s en proef je uit je verslag.
    Lieverd, van Harte beterschap, drink ook andere dingen dan bier en wijn (grapje) Heel veel plezier samen. Take Care XXXMB!

  • 03 December 2011 - 12:16

    Ninaas En Ludos:

    Ha levensgenieters! Dat ziet er allemaal weer verdomd goed uit. Wij begrijpen dat we ons in het geheel geen zorgen over jullie hoeven te maken... :-) Heerlijk genieten, wat een leven! Hoe is het met jullie spaans? hoe bevalt het zuid-amerikaanse eten en temperament?? In het koude nederland zijn er ook ontwikkelingen: ik (nina) ben net door mijn proeftijd heen en heb een vast contract: lekker! En Luc heeft juist zijn baan opgezegd. Jullie piano staat helemaal op z'n plekkie, want Luc oefent bijna elke dag zeer enthousiast!! We denken aan jullie, veel liefs Nina & Luc

  • 05 December 2011 - 14:21

    Beth:

    Heeeee gozertjes!

    Ziet er weer goed uit!
    Geniet ervan.
    Ik zie al uit naar de foto's van oud op nieuw vanaf jullie onwijs mooie plekje!!

    Doehoeiii dikke Kus Beth

  • 08 December 2011 - 22:03

    Leon En Natasja:

    Hi Aman, Niels,

    Wat gaaf allemaal zeg, ook echt kei leuke foto's! Is wel leuk zo vakantie vieren. Geniet ervan samen en alvast een fijne kerstdagen in het warme Chili.

    Liefs kus van ons

  • 12 December 2011 - 18:36

    Mischa & Yvonne:

    Bedankt voor jullie kaartje ...

  • 16 December 2011 - 12:49

    Ellybelly:

    hey Niels & Amanda!

    Amanda ben je alweer beter?
    Wat een leuke foto's allemaal :-)
    Hoe is het weer nu eigenlijk daar in het verre weg land...hier is het koud, regenachtig en winderig...

    xx
    elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aman en Niels

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 32000

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 26 April 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: