Fuerza Argentina ! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu Fuerza Argentina ! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu

Fuerza Argentina !

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Aman en Niels

06 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hii

De oorlog is voorbij. Wie er gewonnen heeft is niet helemaal duidelijk maar ik denk dat wij ons de eer toe kunnen schrijven. De buurman heeft ons een week lang lastiggevallen met (anonieme) telefoontjes en (anonieme) brieven. Het begon allemaal met een hoop herrie ’s nachts, van iemand die zijn TV veel te hard zette. Iedereen in de flat ontving een brief van een furieus persoon die zijn brieven ondertekende met ‘Uw buurman’. In het Spaans werd beloofd ‘alles wat legaal is’ te ondernemen om te zorgen dat deze ‘zoon van duizend hoeren’ zijn tv zachter zou zetten. Een dag later ontvingen wij een brief in het engels waarin ons ‘foreign gentlemen’ werd verzocht ONZE tv zachter te zetten omdat mensen werken en ’s nachts moeten rusten. Een hele hoop hijgtelefoontjes en een politiebezoek later werd de laatste brief in het Nederlands onder onze deur geschoven (zie foto). Hierna was voor ons de maat vol en hebben we een onderzoek ingesteld. Via via en dankzij Niels’ excellente Spaans zijn we er achter gekomen wie de dove overlastbezorger is en belangrijker nog, wie ‘uw buurman’ is en hebben we aangebeld bij de laffaard die zijn deur niet eens open durfde te doen. Hierna nog een Spaanse brief onder de deur van betrokkene geschoven waarin we duidelijk aangaven dat het niet onze tv is. Nu de rust wedergekeerd.

Verder is Buenos Aires echt ongelooflijk, er is zoveel te doen dat we bijna een agenda nodig hebben om alles te plannen. We doen veel met onze nieuwe vrienden van school, maar we zijn ook al een aantal keer met de bovenbuurvrouw (37, uit Brazil, lerares engels/portugees) op stap geweest, die ons meeneemt naar de beste pizzaria’s en kroegjes. Als we ergens lopen komen we ook soms ergens zomaar in terecht, zoals vorige week zondag: Christina Kirchner werd herkozen als president en sprak de menigte en ons toe op Plaza de Mayo (groot plein voor Casa Rosada). Casa Rosada is het ’witte huis’ van Argentinië maar dan rose. Gisteren, op datzelfde plein, GAY PARADE. Ook zomaar in terechtgekomen na een dagje museumbezoeken met school.

En dat was leuk. Ze zijn hier nog gayer dan je je kunt voorstellen, het was een spectaculaire show met keiharde (foute) muziek en heel, heel veel homo’s die er alles aan deden om op te vallen. Als een vrouw, of als man maar dan alleen in een string genoten sommige van de aandacht en iedereen die met ze op de foto wilden. Overal waar je keek gingen mensen met andere mensen op de foto en er was ontzettend veel pers. Mensen dansten op de laadvloeren van de vrachtauto’s en er kwamen kostumen voorbij waar ze in de Efteling een puntje aan kunnen zuigen. Het was amazing.

Die agenda moet er misschien toch komen, we hebben nog maar 2 weken en willen nog graag naar een jamsessie zodat Niels weer even zijn houten vrienden kan gebruiken, een wedstrijd van Boca Juniors, een goeie tango show, een aantal wijken checken en natuurlijk de dikke feesten meepakken. Maar…. elke maandagochtend fris en fruitig in de cursus Spaans. Dat is managen voor gevorden.

Na die 2 weken gaan we naar Santiago (Chili) om te kijken of we daar een auto kunnen kopen, zodat we lekker vrij zijn om te gaan en staan waar we willen, om in de auto de slapen (save $) en zo nu en dan eens wat reizigers meenemen (+ $). Wij denken dus dat wij daar rijker van gaan worden. En het risico dat we een halvegare bak kopen nemen we dan maar op de koop toe.

Bedankt voor de leuke reacties ook, vanuit alle windstreken en uit onverwachte hoeken (de kleine rug, makelaar, adjudant de Vogt) superleuk! Laat je horennnnnnnnnnnnnnn!!!!

• 06 November 2011 - 21:26

Ellybelly:

Wooh...én jullie leren zelf Spaans én jullie zijn ook nog 's zo aardig om de buurman ook wat Nederlands bij te brengen, ik zeg ajeto buurman! Wel fijn dat de lucht nu is weer geklaard.

Leuke foto's en een lekker stekje hebben jullie nu, maar kan niet wachten op de foto van jullie toekomstige auto...haha!!

Naast alle mooie plaatjes en het mooie stel dat jullie zijn valt me één ding met name erg op: Niels op de foto's. Wat een heldere blik komt er uit je ogen, heel erg wakker ook. Wat heerlijk om te zien! :)

Keep up the good work guys,
    xx

• 07 November 2011 - 13:39

Peti:

Ha kinders, Heerlijk om jullie zo blij te zien!
    Geniet met volle teugen

Kus mama

• 07 November 2011 - 18:01

Leo:

Hallo Amanda en Niels,

Zo zie je maar weer hoe preuts ons Nederlandje is. Er zijn zoveel leuke plaatsen op de wereld dat je soms niet kunt begrijpen dat wij altijd maar denken dat het alleen in Nederland zo goed is .
    Laat alle indrukken rustig op je inwerken, studeer ze en maak er wat van.

Groeten Leo

• 08 November 2011 - 12:02

Esther:

hello Lieve mensen,
    jeetje wat een avontuur maar blijf jullie volgen #vindikleuk!! hiihihih. Heeel veel plezier samen..xxxx

• 08 November 2011 - 21:01

Mamssie:

Heerlijk, Heerlijk, Heerlijk... ik geniet zo mee met jullie belevenissen!
    Zorg goed en liefdevol voor elkaar.
    Take care XXXXXXXXXXXXMB!

• 10 November 2011 - 12:48

Bo:

Hallo lieve mensjes! Ik geniet echt van jullie reisverslagen en ik ben eerlijk; ben verschrikkelijk jaloers!! ;) Fijn dat jullie er van genieten! Amanda, kan ik gewoon naar jou mobiel smsen? Dan houd ik wat makkelijker en persoonlijk contact..
    Hier gaat alles zn gangetje! Volgende week sneeuw geloof ik en over 4 weken naar Egypte! Yeah baby! Ooh ja en ben verschrikkelijk in love, helaas op een bezette man. Maar hij is wel dokter!! Hihi! Schatjes, geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende mailtjes! Daaaag! Dikke kus!! Xx

• 10 November 2011 - 12:49

Bo:

Ooh, iedereen kan dit lezen! Haha! :)

• 13 November 2011 - 19:17

Gerhard:

Hoi Aman en Niels, lees jullie verslagen en ben jaloers. Waarom ben ik geen 20 meer? snik. Ik zou jullie zo na doen. (ben bang zonder Anja). Veel plezier verder.

• 13 November 2011 - 22:53

Leon En Natasja:

Hi Lieverds!!!
    Wat een leuk reisverslag, wel weer een beetje scary van die buurman... Nice pictures en een leuk appartementje...
    Hoe is het eigenlijk met jullie Spaans, spreken jullie het al vloeiend;)
    Veel plezier en we mailen snel...

Liefs kus Leon en Natasja

• 17 November 2011 - 14:53

Michel:

Je verslag weer met veel genoegen gelezen.
    Succes in het volgende deel van jullie reis met de auto, ik zie uit naar het volgende deel van jullie reisverslag
    Groeten
    Michel uit Barneveld

• 01 December 2011 - 16:18

Yvonne H.:

Ohhhh JALOERS! Wat hebben jullie het heerlijk daar zeg! Het filmpje van jullie, fietsend in Buenos Aires, was ook echt fantastisch. Ben al met een Argentinië offensief bezig om Misch over te halen er volgend jaar op vakantie te gaan, dus blijf vooral de leuke verhalen/foto's/filmpjes sturen!!!

Geniet, geniet, geniet! Dan eten wij jullie chocoladeletters zaterdag wel op :)

Dikke kus, Yv

• 25 December 2011 - 19:38

Anouchka En Kenneth:

Que tengas suerte !

• 25 December 2011 - 19:39

Anouchka En Kenneth:

Ooh ja en groeten uit Mexico.