Baby think twice - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu Baby think twice - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu

Baby think twice

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Aman en Niels

16 Oktober 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Ola chickos!

Na een hele middag studeren op deze zondag vind ik toch nog even tijd een berichtje voor jullie..

Niels ligt languit op de bedbank en slaapt. Het kost hem klaarblijkelijk veel energie die hersens weer eens te activeren. Het valt ook niet mee om in het weekend, op een mooie dag, je te focussen op of je nou het werkwoord ’zijn’ (estar) of ‘zijn’ (ser) moet gebruiken. De aandacht valt dan zo nu en dan ook weg en dan is het weer tijd voor Niels om vieze woorden op zoeken en/of mij te kloten. De lessen op school zijn ook pittig. Belen (onze 22 jarige lerares) laat onze gedachten geen minuut afdwalen en de 15 minuten pauze worden ook nooit 16 minuten. Soms lach ik om Niels zijn fouten, en dat is natuurlijk gemeen. Zo moest je bij 1 opdracht aan de hand van een plaatje in het Spaans zeggen wat er op dat plaatje gebeurt en bij Niels werd dat bij een huilend poppetje: ‘El llora mucho aqua.’ Gelukkig valt er om mij ook zat te lachen.

De school is slechts 4 haltes verder dan ons huis. Met de metro reizen is wel leuk omdat er altijd wel iets gebeurt. De mensen proberen hier op heel veel verschillende manieren aan geld te komen, zo gebeurt het regelmatig dat je, dankzij een muziekverkoper met geïmproviseerde versterker en subwoofer, met al je medepassagiers, of je nu wil of niet, romantisch naar Celine Dion luistert die snoeihard Baby think twice zingt. Of iemand die in die metro als een dolle een artikel (een pen, een boeklampje of een andere gadget die je niet nodig hebt) bij zoveel mogelijk mensen neerlegt om die vervolgens als een dolle, voordat de metro weer stopt, ook allemaal weer opgehaald moet hebben. Dat is heel hard werken en ook zeer ondankbaar werk omdat de meeste mensen nog amper kijken wat er wordt neergelegd.

We hebben het heel leuk hier verder, vrijdagavond zijn we op stap gegaan met 2 mensen van de school en een Canadees meisje. We kwamen in een salsa club waar we lijdzaam toe moesten kijken hoe koppels (IEDEREEN) geweldig de braziliaanse zouk dansten. Een hele mooie vorm van dansen die er heel sexy uitziet (zie: youtube). Toen er een Argentijn met een vragende blik zijn hand naar mij uitstak vond ik de situatie heel bedreigend worden en zijn we naar de bovenverdieping gegaan waar wel ‘normaal’ gedanst werd. Dat was leuk.

Zaterdag was een rustige dag want ik was weer maximaal van de gare. We zijn wel weer even naar de Obelisk gelopen (de Naald van Buenos Aires) en de Argentijnen waren het weer ergens niet mee eens want er was weer een demonstratie aan de gang. Politiek is het hier nog niet helemaal stabiel, en het volk laat zich vaak horen. Ik heb me er verder nog niet heel erg in verdiept, maar als ik Spaans spreek ga ik daar eens even naar vragen hiero.

De Argentijnen die we tot nu toe hebben ontmoet zijn allemaal behulpzaam, grappig en aardig. Ze zijn trouwens niet erg herkenbaar. Er is geen Argentijn die er ‘typisch Argentijns’ uitziet. De een is getint, de ander wit (zie: Maxima) en weer een ander gelig of rood. Sommigen lijken op Peruanen, sommige hebben verdacht veel weg van Nederlanders en je ziet ook veel mensen die wij in het’ krakers’ hokje zouden zetten (zwervers met huis). Heeft ook te maken met de rijke geschiendenis van dit land, waar ik jullie niet mee zal vervelen.

Niels is inmiddels weer ontwaakt dus ik denk dat we onszelf even lekker gaan belonen met een goeie Argentijnse steak en live music!

Tot laterzzz !!




  • 17 Oktober 2011 - 08:47

    Evelien & Martijn:

    Leuk zeg jullie verslagjes! Die foto's zijn ook super, echt knap ja met de zelfontspanner, haha. Jullie moeten ook maar een cursus salsa nemen dan maar haha. Have fun xxxxxxxxxxx

  • 17 Oktober 2011 - 08:52

    Mamssie:

    Lieverds, wat zit ik hier thuis (met kacheltje aan) ontzettend mee te genieten van jullie reis!! Heerlijk, ik zie de dingen voor me zoals je ze beschrijft Aman. En zo met die foto's erbij, is het net of ik er zelf bij ben (lekker goedkoop op vakantie zo) Doe heel voorzichtig, wees lief voor elkaar... en stop met uitlachen van Niels!! Heel veel liefs en warme knuffels voor allebei, uit een mistig en fris Holland XXXMB

  • 17 Oktober 2011 - 11:22

    Ellybelly:

    Fijn fijn fijn, zo'n uitgebreide update!
    Vooral mee doorgaan! Ik heb wel ergens de verwachting dat, wanneer jullie terugkomen, jullie ook de Braziliaanse zouk kunnen dansen! ;)

    Enjoy!!
    xx

  • 17 Oktober 2011 - 14:13

    Sanne:

    Yo Aman en Nilis!

    Leuk jullie berichtjes te lezen!! Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin! En met die salsa en zouk: gewoon beginnen met die heupen te trainen! Elke dag voor de spiegel lekker met die billen en heupen zwiepen!

    Kus voor jullie!

  • 17 Oktober 2011 - 14:36

    Bart:

    EEjjj Zwapies!!

    Tof om deze dingen allemaal te lezen van jullie! Het klinkt alsof jullie het erg naar je zin hebben, en das natuurlijk een opperbeste zaak. Ik mis alleen nog wat foto's van jullie stekkie want daar bende ik en adina wel erg benieuwd naar ntuulk!
    Eej ff de recent activeties hier: Wij gaan naar de loswal weg verhuizen (adina en ik) pappa en mamma willen toch int oude vertrouwde huissie blijven. Dus de kippen gaan wij voor zorgen de komende tijd. En nog ff een ding, wanneer geven jullie eens een belletje want ik wil natuurlijk wel ff ouwehoeren met mn big sistah. Zijn Nielliz ze longetjes trouwens nog helemaal schoon? ik ben bnieuwd, maar volgens mij zag ik hem op een van de fotos toch een peuke roke, en de rook door het raam naar buite blaze.... BB is waching you:-)

    Groetjes van de bijna ex-hvt-ers

  • 17 Oktober 2011 - 16:12

    Michel:

    Dag Amanda en Niels,
    Leuk jullie verslagen te lezen ik hoop dat jullie er mee door gaan.
    Geniet van deze XXL vakantie en ik zie al weer uit naar het volgende deel van jullie story.
    en ehhhhhhhh voor de beeldvorming gezond terug

    Michel de Vogt
    Barneveld

  • 17 Oktober 2011 - 16:49

    Mama:

    Hallo lieve kinders, fijn dat jullie zo genieten en wij genieten met jullie mee,
    maak er iets moois van en studeer ze!!
    kus mama

  • 17 Oktober 2011 - 17:24

    Leo:

    Wonen jullie in het huis op de foto of zouden jullie dat wel willen. Maak eens wat foto's van jullie huisje. Hoe liggen de prijzen in Argentinië?. Houdt hem wakker Amanda, schop soms maar tegen zijn stoel. Zijn broer en zus willen Spaans met hem praten.

    Maak er wat van.

    gr. Leo

  • 19 Oktober 2011 - 19:40

    Ninaaas En Ludo:

    Buenos Noches amigos,

    De eerste ervaringen al weer achter de rug....ziet er allemaal zeer relaxed uit! Roept bij ons weer zeer veel goede herinneringen op!!! Heel veel plezier daaro en Nilis niet te veel koeienvlees eten he daar worde dik van en het is niet goed voor ons planeetje.....al moet ik zeggen zo'n burgertje ziet er wel heel erg lekker uit.....:-)

    Kus voor jullie uit Vinkel

  • 20 Oktober 2011 - 12:28

    Yve:

    Hey Amanda en Niels,

    Wat leuk om zo'n verhaaltje te lezen. Heerlijk om zoiets te mogen ervaren. Heb een hele fijne tijd daar! Ik vraag me af wat jullie uiteindelijke doelstelling is? Docent Argentijnse taal of zo?? haha

    Groetjes Yvonne.

  • 24 Oktober 2011 - 18:02

    The Donkeys:

    Hi Schatties,

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat! En echt iedere keer een geweldig verhaaltje met picts! Geniet ervan samen en succes met de les. Wel lief zijn voor elkaar anders word deze fase nog zwaar;)...

    Kus van ons

  • 27 Oktober 2011 - 16:41

    Beth:

    fuuuuuuuuh ik zat er helemaal in he, in je verhaal... in vin leuk!!!
    En wil nog veeeeeeeeeeel meer horen:D!

    Dikke kus

  • 29 Oktober 2011 - 06:17

    Pieter:

    Beste Niels, lieve Amanda

    Wat een avontuur maken jullie sa- men, en goed bijgehouden verslagjes!
    ' Pas 3weken uit zicht van de voor jullie ook vertrouwde loswalweg dordt - Kleine rug, nivon '.
    Wij ontvangen colombianen uit r'dam, nu. Met gepaste religieusiteit. Gracias y bendición ! Pieter, Lilian &Gabriel ( Soenita)

  • 05 November 2011 - 07:35

    Peter:

    Hoi Amanda. Wat een geweldige reis maken jullie en zoooo slim om eerst Spaans te leren voordat je verder trekt.Je hebt dan zoveel meer contact.Ik heb beloofd dat ik je op de hoogte zou houden omtrent de Loswalweg.Vandaag is er weer een open dag. Er is toch wel behoorlijke belangstelling ondanks de hoge resauratiekosten.begin december kan ik je watteer laten weten over de biedingen. Stay safe en Vaya con Dios.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Aman en Niels

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 31995

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2011 - 26 April 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: