Buenos Noches - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu Buenos Noches - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Aman en Niels - WaarBenJij.nu

Buenos Noches

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Aman en Niels

10 Oktober 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hi amigos

We zijn inmiddels vier dagen in Buenos Aires. Hele indrukwekkende stad, die bijna dag en nacht leeft. Koloniale gebouwen, grote brede straten volgepakt met auto’s en overal kraampjes en winkels.

De afgelopen dagen hebben we besteed aan het zoeken van appartementen en ervaren van de stad. Met de metro naar het centrum en met de Lonely Planet gewoon rondlopen , af en toe een cerveza drinken, broodje beef natuurlijk en kijken naar al die Argentijnen die ook van alles aan t doen zijn en zich niet veel om ons bekommeren. Tot nu toe een geweldige stad met hele aardige Argentijnen, die we helaas ook nog niet kunnen verstaan.

Na een paar tranen op Schiphol begon de trip richting Lima in Peru. Ellenlange reis en daarna in de nacht nog door naar Argentinië. Echt heel brak in de stromende regen op zoek naar een hostel, wat niet gemakkelijk bleek omdat het weekend werd en iedereen hier komt partien. Uiteindelijk beland in een zeer gaar doch karakteristiek hostel. We hadden een kamer van vier meter hoog, zeer smerig allemaal maar de amigos waren er wel aardig. Na hier wegens overboeking uitgetrapt te zijn zitten we nu in een hostel maar liefst 50 meter verderop, maar die rekenen wij wel mee als tweede bestemming.

Morgen gaat t beginnen. We starten aan hogergraads universiteit der espagnol, helaas wel de starterscursus maar ze willen ons niet hoger hebben. Ik ben namelijk echt nog heel slecht en Amanda weet al wat van de Spaanse cursus op cd. Ook gaan we een appartement bekijken, waar we vandaag langsgelopen zijn. Aan Avenida de Corrientes zou het fantastisch zijn om te gaan wonen. Dat ziet senore niels en senorita amanda wel zitten.

Als laatst wil ik jullie een typisch Spaans gezegde meegeven: Por favor tirar los papeles en el cesto.
Hasta la vista, we are in Buenos baby!
Niels

• 11 Oktober 2011 - 07:44

Danielle:

Hola luitjes,

leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen!
    geniet er met volle teugen van saampies

liefs van ons

• 11 Oktober 2011 - 09:18

Bart:

Eej paxen!!

Tof om ff wat van jullie te horen!! Leuke pikkas ook;)
    Suc6 met de spanish lessons, ik ben ook begonnen!

Watch this Nielliz;

Gelieve gooi de papieren in de mand:-)

Greetz

• 11 Oktober 2011 - 09:40

Elly Kellner:

Tja wat heb je ook aan papieren...
    Zolang je je paspoort maar niet weggooit ;)

Leuke foto's!

Niels, jij bent toch vergevorderd met al je talen, dat je onder aan moet beginnen, daar snap ik nou echt niks van.

x
    elly

• 11 Oktober 2011 - 11:50

Rosanne:

Leuk! Vind het erg gaaf wat jullie doen!
    Hoe lang duurt jullie cursus Spaans daar? Succes met het vinden van een appartement en geniet van alles!

• 11 Oktober 2011 - 17:18

Leo:

Hallo Niels en Amanda

Ziet er allemaal goed uit. Mama heeft griep, die ga ik nu alles vertellen.

Studeer ze!

Groetjes

• 11 Oktober 2011 - 18:56

Beth:

Ola dushi's,

Ziet er goed uit! Ben trots op jullie!
    Aman misschien hadden we vaker spaans tegen elkaar moeten kletsen op de kamer haha! ;) succes joh!

Dikke knuf

• 12 Oktober 2011 - 19:03

Pappie:

Buen informe! ¿Alguna vez ha encontrado un apartamento? Los pollos en la loswalweg miss you! Diviértanse juntos! Juliie amor! xxx

• 13 Oktober 2011 - 10:18

Jac En Lenie Pullens:

Leuk Niels ,dat wij je ook kunnen volgen,wij houden ook zo van reizen,en over spaan moet je je niet druk maken,dat komt vanzelf,ik zelf studeer spaans op de volsuniversiteit
    al 3jaar.wij wensen jullie een heel goede reis.
    groetjes lenie en jac pullens